zondag 1 oktober 2017

Verwerkingsopdracht Verdacht door Tamara Severin-Wijnstekers

Verwerkingsopdrachtnummer 35 Pinterest 
door Tamara Severin-Wijnstekers



Slee, C. (2016). Verdacht. Amsterdam: Overamstel Uitgevers


Doelgroep
Het boek Verdacht is geschreven voor jeugdigen vanaf 12 jaar.

Beoordeling boek
Het nieuwe boek van Carry Slee vond ik leuk om te lezen. Ik vond het wel een boek met weinig diepgang en op sommige momenten niet heel realistisch. Ik verwacht dat het de doelgroep zal spreken doordat de belevenissen van de personages erg aansluiten bij die van de doelgroep. Ook de verschillende dilemma’s en thema’s (o.a. pesten, wantrouwen en vertrouwen) zullen de doelgroep aanspreken. 

Beoordeling verwerkingsopdracht
Ik vond het leuk om het te gelezen boek te verwerken aan de hand van een Pinterestbord. Ik kan me goed voorstellen dat het voor leerlingen in het voortgezet onderwijs ook een leuke, afwisselende manier is om te laten zien welk boek je gelezen hebt. Echter kan ik me voorstellen dat deze opdracht weinig diepgang biedt, tenzij je hier verdere voorwaarden aan stelt. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten