woensdag 18 oktober 2017

Reflectie verwerkingsopdracht 32 (Pecha Kucha) door Merel Nijenhuis

Reflectie verwerkingsopdracht 32 (Pecha Kucha) door Merel Nijenhuis
Titel: Magnus
Schrijver: Arjen Lubach
Verschijning eerste druk: 2011
Verwerkingsopdracht: 32: Pecha Kucha

Doelgroep
Magnus won de publiekprijs van de Dioraphte Jongerenliteratuurprijs in 2012, een prijs die dus is toegekend door jonge lezers. De hoofdpersoon in dit boek is een jonge man die een avontuur gaat mee maken. Hoe oud Merlijn, de hoofdpersoon, is wordt niet benoemd maar als lezer schat ik hem eind twintig. Zelf vond ik het boek ontzettend leuk om te lezen, wellicht omdat ik zelf een twintiger ben. Daarom denk ik dat dit boek voornamelijk geschikt is voor de bovenbouw van het voortgezet onderwijs.

Beoordeling boek
Magnus
vond ik een intrigerend boek, waarin veel gebeurt. De hoofdpersoon Merlijn vertelt eigenlijk twee verhalen door elkaar: het verhaal zoals hij de gebeurtenissen beleefd en het verhaal over hoe hij zijn grote liefde Caro leerde kennen. Magnus is meeslepend en spannend: wie misbruikt zijn creditcard en waarom? Maar ook fascineren en moeilijk weg te leggen. Het beschrijft de groei van jongeren naar volwassenheid. De roman bevat humor en blijft boeien. Aanrader!

Reflectie op de verwerkingsopdracht
Ik vond het leuk om het boek Magnus te verwerken tot een Pecha Kucha. Zelf ben ik een beelddenker en de verwerkingsopdracht hielp mij om de gebeurtenissen netjes te ordenen om zo het verhaal kort te kunnen samenvatten. Wanneer ik een presentatie zou moeten geven over het boek Magnus kan ik nu aan de hand van de door mij gekozen afbeeldingen het verhaal moeiteloos vertellen. Het is een afwisselende manier van presenteren en zeker de inhoud wordt goed belicht.


Link naar de Pecha Kucha:
* wanneer men notities aan klikt (rechts onder) dan kan men de toelichting lezen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten