vrijdag 13 oktober 2017

Reflectie verwerkingsopdracht socrative

Reflectie verwerkingsopdracht 34 Socrative
Boek: Wodka express
Schrijver: Aubry Florence
Eerste druk: 2010
Doelgroep boek:
De doelgroep van het boek is 15+. In het boek komen thema’s voor als: alcoholgebruik en seks. Dit zijn thema’s die geschikt zijn voor pubers. 

Beoordeling boek:
Naar mijn mening is ‘Wodka express’ een prima boek om jongeren te waarschuwen voor het gebruik van alcohol. In het boek is de hoofdpersoon verslaafd aan drinken en het gevoel dat alcohol bij haar oproept. Hierdoor ontstaan er voor haar 2 vreselijke situaties waar ze liever niet in terecht wil komen. Het boek is een waarschuwing voor jongeren die goed overweg denken te kunnen met alcohol. Het einde van het boek vind ik echter erg onrealistisch. Van de ene op de andere dag lijkt het of Sarah niet meer drinkt, terwijl ze toch echt verslaafd was. Dit is wat mij betreft iets te kort door de bocht.

Verwerkingsopdracht bruikbaar voor het onderwijs?
Ik heb voor deze opdracht gekozen omdat ik het leuk vind om met sociale media te werken in het onderwijs. Het programma Kahoot gebruik ik regelmatig in mijn lessen. Socrative is een soort gelijk programma. Naar mijn mening is Socrative prima te gebruiken om de kennis te testen over een boek. Het programma is gebruiksvriendelijk en binnen en het is eenvoudig om een quiz te maken. Mijn ervaring is dat kinderen ook heel erg gemotiveerd zijn voor dit soort opdrachten. Doordat ze bij het maken van de quiz erg competitief zijn en alle opdrachten goed willen beantwoorden. Kortom: Socrative is een prima toevoeging!

De quiz is te vinden in Room: KOSTER4094 en nummer: SOC-30470687.

Bibliografie
Aubry, F. (2011). Wodka Express. Antwerpen: Edge.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten