woensdag 11 oktober 2017

Verwerkingsopdracht Hotel de grote L door Tamara Severin-Wijnstekers

Verwerkingsopdrachtnummer 39 Verfilmd boek met de film vergelijken
door Tamara Severin-Wijnstekers




Kuyper, S. (2014). Hotel de grote L. Rotterdam: Lemniscaat


Doelgroep
Het boek Hotel de grote L is geschreven voor jeugdigen vanaf 12 jaar.

Beoordeling boek
Hotel de grote L vind ik een geweldig leuk boek. Juist door de afwisseling van humor, zware thema's als verliefdheid, overlijden en angst en de eigenzinnigheid die als een rode draad door het boek loopt. Een hilarisch boek waarvan ik erg benieuwd was naar de verfilming, omdat het me bijna onmogelijk leek om vooral de hilariteit van het boek goed te kunnen weergeven. Ik verwacht dat de combinatie van serieuze thema's en eigenzinnige humor, de doelgroep erg aan zal spreken. 

Beoordeling verwerkingsopdracht
Ik vond het leuk om naast het boek ook de film te kijken en hier een vergelijking van te maken. Het lijkt me lastig om een boek 1 op 1 te verfilmen. Het geeft ook wel aan dat een boek dus ook echt anders kan zijn dan de film. Ik vind, in dit geval, dat iedereen het boek in ieder geval gelezen moet hebben! Ik kan me voorstellen dat het voor leerlingen ook eens zinvol kan zijn om niet alleen de film te kijken, maar ook eens het boek te lezen. Het vergelijken van de film met het boek vind ik een opdracht met viel diepgang. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten