maandag 16 oktober 2017

Reflectie verwerkingsopdracht 34 Socrative, door Sander Nijland


Boek:                             De geestenjager
Schrijver:                      Joseph Delaney
Eerste druk:                  2004
Doelgroep boek:           13 tot 15 jaar
Verwerkingsopdracht: 34 Socrative

Beoordeling boek:
Het boek 'de Geestenjager' is een boek vol fantasie waar de doelgroep even mee uit de werkelijkheid kan stappen. Op deze leeftijd speelt fantasie nog een belangrijke rol en daar sluit het vlot geschreven boek goed op aan. De leeftijd van de hoofdpersoon Thomas kun je vergelijken met de leeftijd van de doelgroep. Het inleven in het hoofdpersonage is dan ook gemakkelijk. Zelf ben ik ook een liefhebber van fantasie.

Verwerkingsopdracht bruikbaar voor het onderwijs:
Ik vind de verwerkingsopdracht wel degelijk bruikbaar in het onderwijs. We leven in een maatschappij waar media ontzettend belangrijk is geworden. Ik vind het dan ook zinvol om deze lijn binnen het onderwijs door te trekken. Zelf maak ik regelmatig gebruik van Kahoot binnen mijn lessen. Socrative is een soortgelijke tool die gebruiksvriendelijk is. Bij het inzetten van quizzen merk je dat studenten gemotiveerd zijn en daarom vind ik Socrative een goede tool om de kennis over een boek te testen.

Room:      Nijland977
Nummer: SOC-30672489

Geen opmerkingen:

Een reactie posten