vrijdag 20 oktober 2017

Verwerkingsopdracht Hoe overleef ik mijn ouders? door Tamara Severin-Wijnstekers


Verwerkingsopdrachtnummer 34 Socrative
door Tamara Severin-Wijnstekers


Oomen, F. (2005). Hoe overleef ik mijn ouders? Houten: Van Holkema & Warendorf


Doelgroep
Het boek Hoe overleef ik mijn ouders? is geschreven voor jeugdigen van 12 tot 15 jaar.

Beoordeling boek
Het boek sluit mooi aan op de belevingswereld van jongeren van rond de 15-16 jaar. De schrijfster krijgt het voor elkaar om zich in te leven in de belevingswereld van de doelgroep. Ik vond het een leuk boek om te lezen, vooral omdat ik er veel in herkende van de tijd dat ik zelf rond de 16 jaar was. MSN, e-mailen, webcammen, dat was toen ook erg hip. De jeugd van nu kent inmiddels andere media. Daarom verwacht ik dat het hen nu minder aan zal spreken. Ik vond het een 'lekker simpel' boek om even in weg te kunnen lezen. 

Beoordeling verwerkingsopdracht
Het maken van een quiz nadat je het boek gelezen heb, vind ik een leuke verwerkingsopdracht. Ik zou me ook voor kunnen stellen om leerlingen een quiz te laten ontwerpen om de kennis van hun klasgenoten te testen. Mijn ervaring is dat de leerlingen het werken met een quiz als een leuke, afwisselende werkvorm ervaren waar zij altijd erg enthousiast over zijn. 

De quiz is terug te vinden op: https://b.socrative.com/teacher/#import-quiz/30779566

Naam: Quiz over het boek 'Hoe overleef ik mijn ouders?'
Soc: SOC-30779566
Roomname: TAMARA447




Geen opmerkingen:

Een reactie posten