zondag 22 oktober 2017

Reflectie verwerkingsopdracht 32 (Pecha Kucha) door Tom Hanekamp

Titel: De hemel van Heivisj.
Schrijver: Benny Lindelauf
Verschijning eerste druk: 2010
Verwerkingsopdracht: 32: Pecha Kucha

Doelgroep
De hemel van Heivisj won verschillende prijzen waaronder de Dioraphte jongerenliteratuurprijs in 2011 en de Woutertje Pieterse Prijs ook in 2011.Deze prijzen worden beide toegekend door jonge lezers. De hoofdpersoon in het boek is een jong meisje genaamd Fing Boon. Dit boek is bruikbaar voor jongeren vanaf 14 jaar. Ik vond het zelf leuk om te lezen. Het speelt zich namelijk af in de Tweede Wereldoorlog. Jongeren vanaf 14 jaar zullen hier meer in geïnteresseerd zijn dan jongere kinderen. Ook is het boek beter te begrijpen, want er komen best nogal wat gedateerde woorden in het boek naar voren.

Beoordeling boek
De hemel van Heivsisj
is een boek met een uitgebreid verhaal. Erg gebeurt veel in het boek. Dit vraag wel wat tijd om te lezen, maar hierdoor kun je de personages beter leren kennen. De hoofdpersoon Fing maakt het begin van de oorlog mee tot aan ver in de oorlog. Het verhaal neemt je mee in het opgroeien van Fing, wie veel tegenslagen te verduren krijgt. Ook leuk aan dit boek is dat het zich afspeelt in Limburg. Persoonlijk weet ik daar niet zoveel van, maar de geschiedenis en bepaalde woorden van deze streek komen in het boek op een leerzame manier naar voren. Zeker een aanrader om te lezen.

Reflectie op de verwerkingsopdracht
De hemel van Heivisj was een geschikt boek om te gebruiken voor de verwerkingsopdracht Pecha Kucha. Bij het lezen van boeken denk ik altijd hoe het er uit ziet. Ik ben dus een echte beelddenker. In het boek vinden veel gebeurtenissen plaats. Door deze presentatie kon ik het voor mij zelf ook goed ordenen. Het is een uitgebreid verhaal, wat door de Pecha Kucha goed is samengevat. Dit lijkt mij een leuke manier van presenteren. Ik ga dit in mijn dagelijkse werk ook eens proberen!

https://1drv.ms/p/s!AqKq_xLP529prxqHfcJDTY4dXnY9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten