vrijdag 13 oktober 2017

Reflectie verwerkingsopdracht mindmap

Reflectie verwerkingsopdracht 37 mindmap

Titel: Achtste groepers huilen niet
Regisseur:
Dennis Bots
Verschijningsdatum
: 15 februari 2012
Titel van het boek dat verfilmd is:
Achtste groepers huilen niet
Schrijver: Jacques Vriens

Doelgroep film
De film is voor de doelgroep 12+. Doordat de hoofdpersoon erg ziek wordt is deze niet geschikt voor hele jonge kinderen.

Beoordeling film
Dennis Bots is naar mijn mening geslaagd om het zeer succesvolle boek van Jacques Vriens uitstekend te verfilmen. Het is een ontroerende maar zeker ook humoristische film. Ik vind het knap dat de film zo’n thema weergeeft in combinatie met humor in verschillende scenes. Een film met een lach en een traan dus. De scene waarin de klas het schoolvoetbaltoernooi wint voor Akkie vond ik heel ontroerend. Deze film heb ik meer dan 1 keer gezien, maar elke keer blijf ik geboeid door het verhaal en de ontroerende scenes waarin afscheid genomen wordt van Akkie.

Beoordeling verwerkingsopdracht
De opdracht sprak mij direct aan omdat ik denk dat een maken van een mindmap heel goed is om informatie in een film of boek op een rijtje te zetten. In het basisonderwijs waar ik werk maken we ook veel gebruik van een mindmap om informatie te ordenen. Ook mogen de kinderen hierbij tekenen. Zo onthouden ze informatie beter. Het programma coggle had ik nog nooit eerder gebruikt. Het was voor mijzelf in het begin best even zoeken hoe het werkte, maar uiteindelijk is het met een kleine instructie voor leerlingen uitstekend te gebruiken.

Bronnen:
www.coggle.nl
Achtste groepers huilen niet (2012)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten