vrijdag 13 oktober 2017

Reflectie verwerkingsopdracht reclamefolder

Reflectie verwerkingsopdracht 22 reclamefolder

Boek: No deal
Schrijver: Elle van den Bogaart
Eerste druk: 2012

Doelgroep boek
No deal is geschikt voor jongeren vanaf 15 jaar. Het is een D-boek volgens de bibliotheek. In het boek gaat het over drugs en geweld. Het is dus niet geschikt voor alle kinderen.

Beoordeling boek

No deal is een redelijk boek. Het is spannend en het einde is vrij verrassend. Het verhaal is naar mijn mening een beetje onrealistisch. Het gaat over een jongen die drugs moet smokkelen van Suriname naar Nederland. De drugs wordt redelijk makkelijk van Suriname naar Nederland gesmokkeld, iets wat naar mijn mening niet zo makkelijk is als in het boek beschreven wordt. De schrijfstijl van de schrijver spreekt mij ook niet erg aan. Er staan heel veel zinnen in het boek die met ‘hij’ beginnen. Op een gegeven moment begint dat storend te worden. Desalniettemin is het boek spannend en wil je weten hoe het afloopt. Er worden een aantal spannende scenes beschreven, hierdoor wil je het boek snel uithebben.

Bruikbaarheid onderwijs
Deze opdracht is prima geschikt voor het onderwijs. Ik denk dat leerlingen dit een hele leuke opdracht zullen vinden. Je kunt je echter wel afvragen of ze het boek zullen lezen als je deze opdracht laat maken. Je zou naar mijn mening meer eisen aan de reclame folder moeten stellen. Bijv.: neem minstens 2 citaten op in je folder en schrijf een korte samenvatting van het verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten